spanish english german french

Archivo Abierto Institucional de la Universidad Rey Juan Carlos >
Campus de Fuenlabrada >
Ciencias de la Comunicación I >
CCI - Tesis Doctorales >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10115/570



TOOLS
Brain

Other documents of the authors



Título : Capacidad comunicativa del sonido envolvente 5.1 en la producción publicitaria radiofónica en España
Autor : Sánchez Cid, Manuel
Palabras clave : Ciencias de la Información
Issue Date: 14-Jul-2006
Resumen : La presente Tesis Doctoral, a lo largo de sus cinco capítulos, propone de forma tanto teórica como empírica, una posible solución al estado de crisis comunicativa que sufre la actual producción publicitaria radiofónica en España; se analiza el estado general de la cuestión, se profundiza en las cualidades técnico-creativas del sistema propuesto (sonido envolvente 5.1) y se desarrolla un estudio práctico basado en técnicas de laboratorio, compuesto por una realización sonora comparativa centrada en técnicas de sonido mono, estéreo, 5.1. y el posterior análisis de los datos resultantes mediante sistemas pos-test. Los resultados obtenidos en el estudio avalan la validez de la hipótesis y se establecen como factible puente teórico entre una llamativa ausencia de propuestas técnico-creativas y un futurible desarrollo y profundización por parte de medios, agencias y profesionales para su aplicación en el ámbito profesional.
The present Doctoral Thesis, along their five chapters, proposes in a theoretical and empirical way, a possible solution to the state of communicative crisis that suffers the current radio advertising production in Spain; it is analyzed the general state of the question, a study in depth is made of the technical-creative qualities of the system proposed (surrounding sound 5.1), and it's developed a practical study based on laboratory techniques, composed of a sonorous comparative realization focused on mono and stereo 5.1 soun techniques and the following analysis of the resulting facts by a post-test system. The results achieved in the study guarantee the validity of the pypothesis and are established as a feasible theoretical bridge between a bright absence of technical-creative proposals and a conditional future development and a deeper research by media, advertising agencies and professionals in order to its application in the professional field.
Descripción : Tesis Doctoral leída en la Universidad Rey Juan Carlos en julio de 2006. Directora de la Tesis: Clara Muela Molina
URI: http://hdl.handle.net/10115/570
Appears in Collections:CCI - Tesis Doctorales

Files in This Item:

File Description SizeFormat
TESIS SANCHEZ CID.PDF6,19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open or Preview


This item is protected by original copyright

Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0!
Feedback
© Universidad Rey Juan Carlos. Biblioteca
Dspace